Hei!

Her er siste nytt fra HEAL, appen for kreftpasienter, kroniske syke og enhver som ønsker oversikt og kontroll over medisinbruk, helseparametre og sykehistorie.

HEAL har inngått et samarbeid med bandasjist og apotek Boots HomeCare. Dette samarbeidet har resultert i at du nå kan enkelt kan bestille forbruksmateriell på blå resept via appen.

Det er detaljerte hjelpesider for forbruksmateriell som kan leses på en stor skjerm i en nettleser, eller i appen via hjelpe-ikonet (spørsmålstegnet) øverst til høyre på den siden i appen du trenger hjelp til.
Slik bestiller du forbruksmateriell på blå resept:

  • I menyen så er det et valg som heter Forbruksmateriell. Der finnes undervalgene: Min forbrukslisteKatalogBestillinger og Bestillingsprofil.
  • Velg først ut produkter fra katalogen som mellomlagres i en plukkliste. Når du er fornøyd med produktene du i plukklisten, så legger du produktene over til Min forbruksliste. Produktene i forbrukslisten kan bestilles. Mer informasjon på hjelpesiden for katalogen.
  • For å sende bestillinger på forbruksmateriell, så må det settes opp en Bestillingsprofil, slik at Boots HomeCare kundesenter vet det som trengs for å utføre bestillingen. Mer informasjon på hjelpesiden for bestillingsprofil.
  • Første gang du bestiller produkter, så lager du en ny bestilling. Der skrives bestillingsdetaljer som leveringsadresse. Denne bestillingen fungerer som en mal, så du kan avbryte og fortsette senere. Du kan etter at bestillingen er sendt også bruke dette som en mal for neste bestilling. Mer informasjon på hjelpesiden for bestilling.
  • I handlekurven for bestillingen så velger du de produktene du trenger, samt antallet, og så sender du bestillingen.
  • Du mottar en bekreftelse på bestillingen på epost fra Boots HomeCare, denne inneholder et bestillingsnummer.
  • Er du ikke kunde fra før hos Boots HomeCare, så vil de ringe deg opp. Er du kunde fra før, så vil du motta varene så fort som mulig.
  • Neste gang du trenger å bestille produkter, så kan du velge om du skal bruke en tidligere bestilling som mal for neste bestilling, eller om du lager en helt ny bestilling.

Merk:  Du må ha resept for det du bestiller. Bestillingene skjer kryptert fra din telefon og frem til Boots HomeCares kundesenter.

Vi setter stor pris på om du er med på å spre budskapet om appen HEAL! Til de du kjenner, i Facebook-grupper, til helsepersonell og alle som du tror kunne ha nytte av HEAL.

Som alltid, har du noen kommentarer, spørsmål eller gode ideer, så bare svare på denne eposten, vi setter stor pris på å høre fra deg!

Vennlig hilsen HEAL-teamet